Ga naar de inhoud

De Graafschap.nl: een website op Eredivisie-niveau

21 februari 2025

We kunnen het eindelijk van de daken schreeuwen: de vernieuwde website van De Graafschap is live! En dat is niet zomaar een website, maar een online omgeving die precies uitstraalt wat deze voetbalclub zo uniek maakt: passie, naoberschap en een onvervalst D’RAN!-gevoel. Ook is de fanshop naadloos geïntegreerd. Lees snel verder om te zien waarom deze website voor ons zo bijzonder is.

De website van De Graafschap

Guus Hiddink. Simon Kistemaker. Klaas-Jan Huntelaar. Siem en Luuk de Jong. (En ja, ook die voor Ajax zo’n traumatische 1-1 op de laatste speeldag van seizoen 2015/2016.) Iedereen in Nederland kent De Graafschap.

Meer dan een voetbalclub

En iedereen die De Graafschap kent, weet dat het meer is dan een voetbalclub. Het is een familie, een gemeenschap met een belangrijke maatschappelijk rol in de Achterhoek. Dat gevoel móésten we wel vangen in de nieuwe website voor de Superboeren . En dat was geen makkelijke opgave, maar wel een hele vette uitdaging. En daar genieten we van bij BIG FAT Internet!

We hadden gelijk een duidelijk doel voor ogen:

  • De Graafschap online een Eredivisie-positie geven, een positie die de club en supporters verdienen
  • Een online plek creëren waar supporters samenkomen, waar de historie voelbaar is en waar de toekomst wordt omarmd
  • Een website ontwerpen die net zo toegankelijk en gastvrij is als de club zelf

 

D’RAN als digitaal partners

Sinds september 2024 zijn wij digitaal partner van De Graafschap. Deze samenwerking duurt minstens vijf jaar en kent z’n aftrap in het ontwerpen en ontwikkelen van een nieuwe website én online fanshop. Hierbij werken we als twee teams aan hetzelfde doel: De Graafschap óók online laten scoren.

De samenwerking met De Graafschap was gelukkig fantastisch! Het is een dynamische club waar snel schakelen essentieel is. Maar juist die dynamiek zorgde voor een energieke samenwerking, waarbij we elkaar constant uitdaagden om het beste resultaat te bereiken.

Lees meer over onze samenwerking

Focus op gebruiksgemak en overzicht

Wat maakt de nieuwe website zo speciaal? Allereerst het gebruiksgemak en het overzicht. Vanuit een duidelijke navigatie is snel de gewenste informatie te vinden, van het laatste nieuws tot wedstrijdstatistieken en spelerspresentaties.

Ook is dit project een mooi voorbeeld van hoe net die éne collega soms het verschil kan maken. Onze ervaren frontender Koen is een trouwe supporter van de Superboeren en kwam tijdens het voortraject met het geweldige idee om op elke themapagina een muurschildering terug te laten komen. Hiermee hebben we die authentieke clubcultuur in het design verwerkt.

Check onze aankondigingsvideo van de nieuwe website (tekst gaat door onder de video):

Unieke fanshop-integratie

Een ander onderdeel waar we trots op zijn, is de geïntegreerde fanshop. In samenwerking met ons zusterlabel Exapps is de webshop naadloos geïntegreerd in de website. Veel grote voetbalclubs kiezen ervoor om dit gescheiden te houden, maar wij geloven erin dat de website supporters warm maakt om fanartikelen te bestellen. En met een paar klikken is dit nu heel makkelijk.

Online naoberschap

We hebben er alles aan gedaan om die unieke sfeer van De Graafschap te vangen in de website. De saamhorigheid, het naoberschap, de passie… het komt allemaal terug via de details. De vernieuwde website is dan ook een fantastische kick-off van een mooie, vruchtbare samenwerking.

Bekijk de website!

Collega's van Warempel, Exapps en BIG FAT Internet poseren samen met Zebra Guus.

Dit blog is geschreven door
Henoch van Paesschen
Henoch