Ga naar de inhoud

Het belang van een aparte werken-bij-website

23 oktober 2023

“Waarom zou ik kiezen voor een aparte werken-bij-website?” Dit is een vraag die wij regelmatig krijgen. Het antwoord is simpel. Als je doorlopend op zoek bent naar nieuwe medewerkers en je werkgeversmerk erg belangrijk is, dan is een aparte werken-bij-website een must. Wij vertellen je meer!

Join Us

Een werken-bij-website is volledig afgestemd op potentiële medewerkers en is hét podium voor jouw werkgeversmerk. Met maar één doel: nieuwe medewerkers aantrekken die passen bij jouw organisatie. En dat zonder enige vorm van afleiding.

Dé plek om jouw bedrijf in de spotlight te zetten

Natuurlijk is het belangrijk dat een potentiële werknemer voldoet aan de functieomschrijving in de vacature. Maar het is nét zo belangrijk dat een nieuwe medewerker past binnen je team. Toch? Met een werken-bij-website zorg je ervoor dat een potentiële kandidaat al vóór het eerste gesprek een goed beeld krijgt van jouw bedrijf en de mensen die er werken. Hierdoor is de kans op een match – zodra de kandidaat op het eerste gesprek komt – zo hoog mogelijk.

Hoe ziet een werken-bij-website er uit?

Op een aparte werken-bij-website geef je een inkijkje in de verschillende afdelingen, toon je uiteraard alle vacatures en laat je zien waar jouw bedrijf voor staat. Dit is dus dé plek om de gezichten achter jouw bedrijf een prominente plek te geven. Laat bijvoorbeeld zien hoe een werkdag van jouw medewerker(s) eruitziet. Met authentieke verhalen en video’s geef je (potentiële) kandidaten een goed beeld van de werksfeer en de cultuur. Online uitstralen hoe je offline bent is, dát is de kunst.

Voorbeelden van werken-bij-websites

Het wiel opnieuw uitvinden? Dát hoeft natuurlijk niet. Zo zijn er online heel veel voorbeelden te vinden van goede werken-bij-websites. Google maar eens op ‘beste werken-bij-websites’ en je vindt genoeg inspiratie. #graaggedaan

Een sterk voorbeeld: de werken-bij website van Defensie

Uit eigen werk

Laat je je liever inspireren door onze eigen werk? Neem dan eens een kijkje op de werken-bij websites die wij ontwikkelden voor onze klanten. Een greep uit ons portfolio:

Benieuwd hoe wij het zelf hebben aangepakt? Check dan onze eigen werken-bij-website.

Aan de slag met het DNA van jouw bedrijf

Stel jezelf eens de volgende vragen; wat maakt ons bedrijf uniek? Wat is de cultuur binnen jouw bedrijf? En waar sta je voor? Hoe ziet een werkdag er nou uit van een programmeur, een pedagogisch medewerker of een werkvoorbereider? Het antwoord op deze vragen is van groot belang om een goede vertaling te maken naar jouw werken-bij-website. En wat je van de sterke voorbeelden op het internet kan leren, is dat video een superkrachtig middel is om het DNA van jouw bedrijf over te brengen op potentiële werknemers. Dus, je weet wat je te doen staat!

Ben je geïnspireerd geraakt en wil je ook aan de slag met een werken-bij-website? Neem gerust contact op met onze projectmanager Laureen, zij vertelt je er alles over!

Meer weten over dit onderwerp? Neem contact op met projectmanager
Laureen Nijhuis
Laureen