De standaard Google Analytics stopt!
Verlies geen bezoekersdata van jouw website en stap over naar de nieuwe versie van Google Analytics (GA4)
Jij wil toch ook je data behouden als Google stopt met het ondersteunen van Google Analytics Universal? Op dit moment is alles mooi ingericht, maar dat wil je natuurlijk graag behouden! Stap dus nu over naar GA4 en blijf op de hoogte van wat er op je website/webshop gebeurt.
Hoe het zit
Vanaf 1 juli 2023 verandert Google zijn analyticstool. Je kan dan géén gegevens meer verzamelen met Google Universal Analytics. Dat kan enkel nog met de nieuwe versie: Google Analytics 4 (GA4). Op tijd overstappen is dus een must, zodat je historische data kunt opbouwen om later goed je websitestatistieken te kunnen vergelijken.
De toegevoegde waarde van GA4
– Je kan data van je website en app op één plek verzamelen
– Je kan meten op basis van gebeurtenissen (in plaats van sessies)
– Je kan bezoekers cross-device volgen
– Je kan meten zonder cookies
– Je kan makkelijker koppelen met BigQuery, Google Studio en Google Ads
– Je kan uitgebreide rapporten opstellen
– Je kan voorspellingen ontvangen dankzij machine learning
Meer weten? Lees het verhelderende blog van Warempel over GA4
Kosten
Voor websites
– We verzamelen je data in de GA4-omgeving
– We blijven data verzamelen via de ‘oude’ Analytics
– Op 1 juli 2023 stap je over naar GA4 én heb je al historische data in huis
Voor webshops
De inrichting van webshops kan heel erg verschillen. We hanteren voor webshops dus geen vaste prijs. Wij brengen wel gratis jouw specifieke situatie in kaart en geven advies op maat, inclusief begroting.
GA4 inrichten vereist wel wat specifieke kennis. Hiervoor werken wij samen met Booosters, hét online marketingbureau van Doetinchem. Hun specialisten zorgen ervoor dat jouw data niet verloren gaat en dat je met GA4 klaar bent voor de toekomst.