Ga naar de inhoud

Samen ontdekken welke kansen er liggen | Meet Bart

15 september 2023

Bart begon eind juli bij BIG FAT Internet, maar was daarvóór al aanwezig bij onze kwartaalmeeting en bij diverse salesmeetings. Je ziet, Bart houdt van aanpakken. En dat is een fijne eigenschap van onze nieuwe account lead. Lees hier hoe zijn eerste vier weken zijn bevallen én wat hij zo leuk vindt aan werken voor BIG FAT.

Bart Wijnands

“Officieel begon ik op dinsdag 1 augustus. Maar Kevin (samen met Jaap directeur van BIG FAT Internet) vroeg of ik het misschien leuk vond om al op donderdag 13 juli bij de kwartaalmeeting te zijn. Zo kon ik mijn nieuwe collega’s al ontmoeten op een informele manier én kreeg ik meteen een kijkje in de keuken met updates van niet alleen BIG FAT Internet, maar ook van Warempel en Exapps, de twee andere labels van Wij zijn WEB, waar BIG FAT Internet onder valt.”

Carpe diem!

Mensen uit de omgeving van Doetinchem kennen Bart wellicht nog van Havezathe Carpe Diem, een prachtige boerderij in Montferland die is omgetoverd tot hotel, restaurant en vergaderlocatie. Na het plotseling overlijden van zijn vader in 2015 nam Bart, samen met zijn broer en zwager, het bedrijf over.

“Ik was eigenlijk vanaf mijn dertiende al actief in de hotelbranche, want ik kom uit een echte hotelfamilie. Vervolgens ben ik zes jaar met heel veel plezier mede-eigenaar geweest van Carpe Diem, maar op een gegeven moment was ik gewoon toe aan een nieuwe, frisse omgeving. Ik was voor de zaak ook al bezig met internetmarketing en wilde graag een andere branche dan de horeca induiken. Zodoende heb ik mezelf ontwikkeld als account lead voor internetbedrijven.”

‘Het is snel schakelen in zo’n klein en hecht team’

Bart weet inmiddels hoe het is om te werken met een klein team, maar ook met een grote groep collega’s op meerdere locaties. Zelf zou hij altijd voor het eerste kiezen. “Ik werk het best en het fijnst als de groep niet al te groot is. “Je kan dan veel sneller schakelen en je kent iedereen ook veel beter. Dat past beter bij mij. Ik ben blij dat dit bij BIG FAT ook zo is.”

“Ik ben onderdeel van een leuk en hecht team. En het grappige is: als je bij een fijn bedrijf zoals m’n vorige werkgever weggaat, dan denk je vaak: oh, zo’n leuke groep collega’s ga ik nergens anders meer krijgen. Maar zie: het is me toch weer gelukt, haha!”

Bart Wijnands

Een sterke basis met Sage10

“Wat ook opvalt nu ik hier een maand werk, is dat de basis van de websites erg solide is. Het framework zit gewoon top in elkaar en met Sage10 is een goede basis gelegd waardoor we nu heel efficiënt kunnen werken.”

Bart is ook erg te spreken over het feit dat Jaap en Kevin hem heel erg vrij laten. “Ze hebben me verteld dat ik moet doen wat goed voelt. En met mijn ervaring en visie kan ik ook meteen wat toevoegen aan het bedrijf. Gelukkig kan dat hier ook echt. Ideeën en inbreng worden hier van iedereen gevraagd én gewaardeerd. Zo krijg je echt het gevoel dat je iets kan toevoegen aan de organisatie.”

Tevreden klanten

Als account lead zorgt Bart ervoor dat onze klanten tevreden klanten blijven. Hij gaat regelmatig bij ze langs en zit graag met klanten om de tafel om te kijken hoe bijvoorbeeld processen nog beter kunnen en hoe ze nog meer leads kunnen genereren. Oftewel: kijken hoe BIG FAT Internet nóg meer waarde toevoegt voor de klant.

“Ik ben ook betrokken bij het aantrekken van nieuwe klanten, maar pas als we een warme lead hebben. Ik zit het liefst echt op die relatie en vind het werken vanuit een hechte, op vertrouwen gebaseerde basis juist leuk.

De ideale klant voor Bart is dan ook het type bedrijf dat een website niet ziet als een online visitekaartje of als een eindstation. “Sommige klanten zeggen dat ze een website willen en vragen dan meteen om een offerte. Maar zij zien een nieuwe website meer als een doel, terwijl volgens ons een nieuwe website niet een doel is, maar een middel om een bepaald doel te behalen, zoals meer leads genereren. De website is dan slechts onderdeel van een grotere marketingstrategie.”

“En het mooie is: als er al zo’n groter plan ligt, dan verkoopt de website zich vaak vanzelf. Uiteindelijk help je klanten op deze manier ook écht verder. Een website die onderdeel is van een marketing- of groeistrategie werkt dan als een vliegwiel voor meer leads en fungeert vaak als kapstok voor hun andere (online) activiteiten. En voor ons komt er vaak ook meer werk uit via doorontwikkeling, marketing of contentmarketing via Warempel.”

Het mooiste project moet nog komen…

De komende maanden zal Bart zich ook op een totaal ander vlak ontwikkelen. Hij wordt namelijk voor het eerst vader! Samen met zijn vriendin Chloé verwachten ze begin oktober een zoontje. De babykamer is al even af, maar de badkamer moet nog wel verbouwd worden! Maar gelukkig weten we dat Bart wel van aanpakken houdt, dus dat komt vast goed! 😉

Dit blog is geschreven door
Henoch van Paesschen
Henoch