Ingage
Ingage
We leerden ze kennen nét voordat corona losbarstte. Het meeste contact ging op afstand, maar desondanks realiseerden we acht websites voor CMIS Group. En tóch was het niet vanzelfsprekend dat we ook aan de slag gingen met de website van Ingage, waar de Amsterdamse activiteiten van de financiële dienstverlener onder vallen. Maar dat hebben we wél mooi gedaan!
Ingage is de nieuwe naam waaronder de Amsterdamse activiteiten van financieel dienstverlener CMIS Group vallen. In de hypotheekadviesmarkt is deze onderneming, onder het nieuwe label Ingage Franchise, actief met De Hypotheekshop, Hypokeur en Huis & Hypotheek. De hypotheeklabels Merius Hypotheken en Impact Hypotheken vallen onder Ingage Investment Solutions en hypotheekservicer Adaxio opereert nu onder de vlag van Ingage Servicing.
Geen kat in ‘t bakkie
Voor acht websites van CMIS Group hebben wij het ontwerp gemaakt en de ontwikkeling gerealiseerd. Toen de naamswijziging eraan zat te komen, was de eerste logische gedachte dat we ook de nieuwe website mochten maken. Maar dat was nog geen kat in ’t bakkie: omdat er meer labels en internetbureaus bij de rebranding waren betrokken, was het nog even spannend wie de nieuwe website mocht maken.
Pitch perfect
Er werd door CMIS Group een pitch uitgeschreven en de opdracht was duidelijk: een website ontwikkelen die de nieuwe cultuur van Ingage uitstraalt. Eén die uitstraalt dat deze onderneming en haar medewerkers altijd vooruit denken, flexibel zijn en voorop lopen. Daarbij stond Ingage open voor iets nieuws, iets anders. Op creatief gebied konden we dus helemaal los gaan!
En laat dat maar aan ons designteam over. Ingage had de wens bezoekers een keer niet standaard naar beneden te laten scrollen. En dus kwamen wij met iets wat wel lijkt op een potje Snake. Je scrollt in één vloeiende beweging naar rechts, dan naar onder, dan weer naar links, dan weer naar onder. Een functionaliteit die mooi aansluit op de financiële sector, die óók dynamisch en altijd in beweging is. Dit anders-dan-anders-design gaf Ingage dé doorslag om voor BIG FAT Internet te kiezen.
“Vervreemdend, maar heel vet!”
Tamar Salee, Brand & Communications manager bij Ingage, noemt deze unieke manier van scrollen “in eerste instantie heel vervreemdend, maar daarna heel vet!” Om mensen niet helemaal tureluurs te maken, scroll je op de rest van de website wel gewoon verticaal. 😉 Tamar: “We wilden het eens anders doen, maar wisten niet of dat wel zou werken. Het antwoord is: ja. Dat heeft BIG FAT Internet wel bewezen!”
Tamar is niet alleen blij met de website, maar ook met de samenwerking. “Het is altijd fijn samenwerken met BIG FAT Internet. Problemen worden meteen opgelost. En als we toch een verandering willen doorvoeren, dan kan dat gelijk; dat werkt heel prettig.”
Proactief en meedenkend
“Daarnaast is het fijn dat jullie proactief zijn, bijvoorbeeld met advies. Iedereen denkt met ons mee. Niet alleen de projectmanager, maar ook de designers. Als wij een bepaalde wens hebben waarvan jullie weten dat het niet werkt, leggen jullie dat heel helder uit. Maar als wij uiteindelijk toch iets anders wilden, dan was dat ook geen enkel probleem!”
“Jullie weten wat we nodig hebben en pakken dat vervolgens meteen op. We hoeven ook nooit lang te wachten op een reactie. Dat werkt wel zo prettig in een snel veranderende omgeving als de onze.”
Teamwork
Deze website is ontwikkeld door het team van BIG FAT Internet, maar zoals bij elke opdracht zijn er een aantal collega’s die wel heel nauw betrokken waren bij de ontwikkeling.